Bu projenin 2 temel amacı vardır.
1. Orjinali İngilizce olarak Weller, Levin, Rose ve Bossard (2012) tarafından 9-13 yaş grubu çocukların karar verme becerilerini belirlemek amacıyla geliştirilmiş olan Ergenlik Öncesi Karar Verme Becerileri Testi'ni (EÖ-KVBT) Türkçeye uyarlayarak ilk ve ortaokul öğrencilerinden oluşan örneklem üzerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmak.
2. Ortaokul öğrencilerinin karar verme becerilerini geliştirmeye yönelik ve özdüzenleme stratejilerine dayalı etkinliklerden oluşan bir çevrimiçi öğrenme ortamı tasarlamak ve bu çevrimiçi öğrenme ortamında sunulan eğitimin öğrencilerin karar verme becerilerine etkisini incelemek.
1. EÖ-KVBT Türkçe'ye uyarlandı. Bu süreçte izlenen adımlar şu şekildedir:
1.1 Ölçme aracının ve yönergelerinin Türkçe olarak hazırlanması
- Çevirinin uygunluğu konusunda uzman görüşlerinin alınması
- 24 kişilik öğrenci grubu üzerinde pilot uygulama çalışması ve ölçme aracının revizyonu
1.2 EÖ-KVBT'nin 439 kişilik bir grup üzerinde deneme uygulamasının yapılması
1.3 EÖ-KVBT'nin 116 kişilik bir grup üzerinde test tekrar test uygulamasının yapılması
1.4 EÖ-KVBT'nin 428 kişilik bir grup üzerinde norm çalışmasının yapılması
Sonuçlara göre 4 faktörden oluşan test yapı geçerliği bakımından doğrulanmaktadır.
2. Karar Eğitimi Kuruluşu'nun (Decision Education Foundation) Karar Kalite Zinciri (Decision Quality Chain) Modeli (Keelin, Schoemaker ve Spetzler, 2009) ile Zimmerman'ın (2000) Özdüzenleme Modeli bütünleştirilerek öğrencilerin bilişim etiği konusunda farklı karar verme süreçlerini deneyimleyebilecekleri çevrimiçi bir öğrenme ortamı tasarlandı.